Procent- og rentesregning - projektarbejde
Mål: Elevaktiverende undervisning, andre læringsrum
Indhold: I et valgfrit matematikforløb om procent- og rentesregning skulle en gammel traver af et projektforløb fornys med bl.a. Web 2.0 værktøjer. Håbet var bl.a. at øge det faglige udbytte og forståelsen for lånetilbud. I tidligere lignende forløb havde produktkravene været brochurer, udarbejdelse af lånetilbud o.l., så det lå lige til højrebenet at nytænke forløbet med de nye værktøjer.
Evaluering/opsamling: På google sitet kan man orientere sig på undersiderne - se især pkt. 5.
Generelle overvejelser: I kommende forløb vil jeg nok for at give projektet endnu større faglig tyngde (ud over kravene til opgaveløsning over ovenstående punkt 2) vælge at undersiden "Krav til produktet"s punkt 6 om en "programmeret skabelon-beregner" skal være en obligatorisk del af rapport-/projektarbejdet.
Eleverne kastede sig ud i projektet og udviste stor kreativitet i forhold til produkterne. Det er min klare overbevisning, at flere elever har forstået mere af det faglige indhold end i tidligere projekter af lignende karakter med et snævrere krav til et udelukkende skriftligt produkt.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar